Европада кайрадан Балтика деңизинин түбү менен Хельсинкиден Таллинге чейин, эң узун суу алдындагы темир жол туннелин куруу жөнүндө сүйлөшө башташты. Бул тууралуу Bloomberg жазат.

17 миллиард долларлык мегатуннель 2019-жылы жигердүү талкууланды, идея 2000-жылдардын башынан бери айтылып келе жатат. Бирок бир жылдык талкуудан кийин Эстония-Финляндия курулуштун экологиялык жана экономикалык аспектилерине байланыштуу тынчсыздануусунан, ошондой эле коопсуздук маселесинен улам токтоп калган.

Курулушту Финляндиялык FinEst Bay Area жүргүзүшү керек болчу, бирок Эстония курулушту каржылоо булагы — Кытай менен чаташты. Кытайлык Touchstone Capital Partners фонду долбоордун чыгымдарын толугу менен жабууга макул болду. Эстониянын акыркы өкмөтү отставкага кеткенден кийин, мамлекетте түзүлө турган жаңы министрлер кабинети, туннельдеги иштерге байланыштуу Финляндия тарап менен сүйлөшүүлөрдү жандандырууну каалады.

Долбоорго ылайык, тоннелдин узундугу болжол менен 100 чакырымды, ал эми түздөн-түз суу астындагы объектинин узундугу 50 дөн 56 чакырымга чейин. Ошондой эле, долбоордо жок дегенде бир жасалма аралдын курулушу каралган.