Психолог: карантинди кантип туура өткөрүү керек?

574

Кыргызстанда өзгөчө абал, коменданттык саат, карантин киргизилгенине 23 күн болду. Бул учурду ар ким ар кандай кабылдап, түрдүү жагдайларга туш болуудабыз.

Ушул карантин кандай таасир берет, кандай чараларды көрүүнү, эмне кылганда жаман ойлордон алаксып, алдына карай умтулууга болоорун психолог Альбина Закирова айтып берди:

Дүйнөдө уникалдуу кырдаал орун алууда, бул илдет биздин эле өлкөдө эмес, көп өлкөлөрдө орун алууда. Абалды туура кабыл алып, сиз эмнеден коркуп жатканыңызды түшүнүп, бир нерсе болуп калса, сиздин жашооңуздун бардык сценарийлерин божомолдоого аракет кылыңыз.

Кырдаалды кабыл алыңыз, эс алыңыз, жаман жаңылыктарды күтпөңүз, көңүлүңүздү тышкыдан ичкиге которуңуз, өзүңүзгө кам көрүңүз.

Дүрбөлөңгө түшүп калбастан, үй-бүлөңүзө жана жакындарыңызга көңүл буруңуз. Коркуу сезимиңизди күчөтпөңүз. Жүрөк-кан тамыр, онкология, кант диабети сыяктуу көптөгөн жалпы оорулар биздин психикалык ден-соолугубузга түздөн-түз байланыштуу.

Ошондуктан, сиз бул кырдаалдын оң жактарын көрүшүңүз керек жана карантинди туура пайдалануу үчүн колдонуңуз. Стресс менен депрессияны алдын алуу. Адегенде стресс менен депрессиянын айырмасын айткым келет

… Стресс – бул организмдин экстремалдык окуяларга физиологиялык реакциясы.

Ар кандай иш-чаралар, алдыдагы үйлөнүү тою стрессти пайда кылышы мүмкүн. Ооба, стресс кубанычтуу эпизоддордон келип чыгат! Белгилүү болгондой, стресс денеде көптөгөн бузулууларды жаратат, ошондуктан жакшы тамактануу керек. Тамак-аш тең ​​салмактуулугу менен, организм организмге керектүү өлчөмдөгү витаминдер менен минералдарды алып келиши керек.

Мындан тышкары, туура тамактануу чыйрактыкты жана физикалык күчтү жогорулатат, ошондой эле иммунитетти күчөтөт. Албетте, стресске туруштук берүү көрсөткүчтөрү бир кыйла жогорулайт. Спорт стресстен сактануунун мыкты жолу, анткени ал ашыкча энергияны бөлүп чыгарат. Массаж. Эгерде сиз массаждык сабактарды үзгүлтүксүз өткөрсөңүз, алар денеңизге жакшы таасирин тийгизип, чыңалууну жана чарчоону басаңдатып, физикалык жана эмоциялык жактан эс алат.

Чындыгында, массаж – бул чыныгы стресстен арылтуучу терапия, андыктан профессионалдуу массаж терапевтине баруунун кажети жок – кечкисин үйүңүздөн кимдир бирөө сизге массаж жасай алат. Кыйынчылыктарга жана ийгиликсиздиктерге болгон мамилеңизди өзгөртүңүз. Терс жактарга көңүл бурбаңыз, кыйынчылыктарды өз милдеттериңизге бөлүштүрүңүз, аларды чечүү оңой.

Кандай гана көйгөйлөр пайда болсо, ошону чечиңиз, пландаштырыңыз, көп нерселерди жүктөбөңүз, көп басуудан кутулуңуз. Кайдыгерликти жараткан адамдар менен байланышпаңыз, кемчиликтер жана жаман окуялар жөнүндө азыраак эстеңиз, али боло элек нерселер жөнүндө кабатыр болбоңуз. Эң негизгиси – энергияңыздын эмнеге сарпталаарын байкап, бекер коротпоңуз.

Азыр карантин мезгилинде көпчүлүк түн менен күндү дээрлик алмаштырып жатат десек жаңылышпайбыз. Анткени көпчүлүк түнү менен сүйүктүү кино сериал көрүп, эрте менен эмес, түшкө жакын ойгонууда. Бул туура эмес көрүнүш. Уйкунун бузулушу ден-соолукка зыян. Уйку, жаштык, акыл гормону Мелатонин кечки саат 21.30да өндүрүлө баштайт жана чокусу түнкү саат 11.00дө келип, түнкү 2.00гө чейин созулат, андыктан ушул убакта адам уктап турушу керек.