Бул тууралуу Кадыр Атамбаев Бишкек шаардык кеңештин жыйынында билдирди.

Ал белгилегендей, «Кыргыз Транс Контрол» уюмунун маалыматы боюнча, лицензия ээлери күн сайын маршруттук таксинин ар бир ээсинен 2-3 миң сомго жакын акча алышат, алар эсепке алынбайт жана эч жерге салык төлөбөйт.

«Биздин лицензия ээлери маршруттук таксинин айдоочуларынан салык чогултушат жана эч нерсеге жооп беришпейт жана кирешелерин жашырышат. Бизде коомдук транспорт эмес, маршруттук феодализм бар. Бирок эгер орто кылымдарда феодал жок дегенде кандайдыр бир жол менен дыйкандарына кам көрүп, аларды коргоого кепилдик берсе, лицензия ээлери айдоочуларынын тагдырына кайдыгер», — деди Кадыр Атамбаев.

Ал кошумчалагандай, лицензия алуучу компаниялардын жеке автопарктары жана өндүрүштүк базалары жок, бул транспорт мыйзамдарын бузуу болуп саналат. Кичи автобустарды лицензиаттар болушу керек болгон амортизациялык каражаттардын эсебинен эмес, начар автобустардын айдоочулары өздөрү оңдоп беришет.

Кадыр Атамбаев мэриянын жана Экономика жана финансы министрлигинин кызматкерлери мыйзамды бузуу менен жөнгө салуучу таасирин талдоодон тастыкталган кирешелерди жана операциялык чыгымдарды атайылап,  четтеткенин баса белгиледи.

«Андыктан муниципалитеттен бул документтер боюнча тарифтерди жогорулатуунун негиздемеси мыйзамсыз. Лицензиялык компаниялардын финансылык жана бухгалтердик эсептерине анализ болгон эмес. Бул фирмалар кирешелерин жана чыгашаларын жашырышат. Жүргүнчүлөрдүн агымы тууралуу эч кандай маалымат жок, биз ташуучулардын чыныгы кирешесин көрө албайбыз », — деп түшүндүрдү ал.

Депутаттын айтымында, алар Виктор Горев башында турган «Кыргыз транс контролу» менен борбордун мэриясын сотко берүүгө даяр.

Социал -демократиялык фракциясы учурдагы жол кирени сактап калууну сунуштады.

Эске сала кетсек, бүгүн депутаттар жол кирени жогорулатуу маселесин карап жатышат.